Vejen til effektiv markedsføring



For at kunne skabe resultater for jeres virksomhed, skal vi først og fremmest forstå jeres udfordringer, jeres muligheder, jeres produkter og der marked i bevæger jer i.
Fundamentet for markedsføringen skal være på plads for at sikre synlighed på bundlinien.

Herunder beskriver vi nogle af de opgaver der ligger i en typisk markedsføringsprocess.
Nogle gange er det nødvendig at starte helt forfra i processen, og andre gange kan vi springe direkte til f.eks. kampagneudvikling - dette er helt afhængig af hvor virksomheden befinder sig i processen og hvilke ønsker der ligger bag henvendelsen.

Vi kan naturligvis også udføre enkeltstående opgaver - som f.eks udvikling af en hjemmeside, en annoncekampagne eller l.ign. - alt efter kundens ønsker.


Markedsføringprocessen - Fra tanker til handling...

Hvis markedsføringsindsatsen skal give et vedvarende og positivt resultat på bundlinien, er det vigtigt at forarbejdet er grundigt gennemprøvet og eksekveret.
Herunder er skitseret en typisk process der sikrer et stærkt brand - fra første tanke til udrulning.
  • BAGGRUND
    Opgave nr. 1

    HVAD er udgangspunktet?

    Baggrundsviden, analyse og research.

  • STRATEGI
    Opgave nr. 2

    HVAD er målet i fremtiden

    Tilpasning, definering og beskrivelse af mål.

  • KOMMUNIKATION
    Opgave nr. 3

    HVAD siger vi til hvem?

    Definition af budskaber til hvem og hvornår.

  • KONCEPT, IDE OG DESIGN
    Opgave nr. 4

    HVORDAN ser brandet ud visuelt?

    Udvikling af Brand paraplyen

  • KAMPAGNE
    Opgave nr. 5

    HVILKE aktiviteter skal tegne brandet

    Udvikling af diverse markedsførings aktiviteter

  • TEST OG MÅLING
    Opgave nr. 6

    HVORDAN virker konceptet på målgruppen?

    Bruger/målgruppe test af koncept

  • INTERN FORANKRING
    Opgave nr. 7

    HVEM er ”vi” bag virksomheden?

    Udrulning af branded/konceptet internt

  • PLANLÆGNING
    Opgave nr. 8

    HVORNÅR udrulles de enkelte aktiviteter ?

    Detaljeret kampagneplanlægning

  • OPFØLGNING/UDVIKLING
    Opgave nr. 9

    HVAD gør vi efter kampagnen er rullet ud?

    Opfølgning og aftersales

Fra Idé til salg :-)

Klik på ikonerne i bunden og se mere om de enkelte opgave kategorier.